Σόλων ο Αθηναίος (638 - 558 π.Χ)
Ανανεωμένο 5/8/17
Αθήνα 20/6/2016
Το κίνημα
διέπεται από τις βασικές αρχές της αυθεντικής αρχαίας Αθηναϊκής Δημοκρατίας
όπως αυτές περιγράφονται παρακάτω.
Κανένα μέλος, οποιουδήποτε αξιώματος δεν δύναται να καταργήσει ή να παρακάμψει
τις Αρχές και τους Άξονες του κινήματος. Ο νομοθέτης – ως άλλος Σόλων – μας παρέδωσε τις Αρχές και τους Άξονες και "αυτοεξορίστηκε" για τα επόμενα 10 χρόνια ...
Αυτό όμως αυτομάτως καθιστά και τους δημιουργούς του κινήματος ως ανιδιοτελείς
και ίσους μεταξύ ίσων. Το μόνο τυπικό και τιμητικό αξίωμα το οποίο ίσως θα
λαμβάνουν οι ιδρυτές και νομοθέτες είναι αυτό του «Θεσμοθέτη» καθώς και την
συμμετοχή μέσω κλήρωσης στην ετήσια 12μελή επιτροπή των Θεσμοθετών, η
οποία θα έχει κυρίως συμβουλευτικό και συντονιστικό χαρακτήρα, συμμετοχή στις
εσωτερικές διαδικασίες επίλυσης διαφορών και γενικότερη ευθύνη στην διαφύλαξη των κανόνων, των αρχών και των θεσμών του κινήματος.
Το αξίωμα
του Θεσμοθέτη θα λαμβάνουν και όσοι εκλεγμένοι Πρόεδροι και Αντιπρόεδροι του κινήματος
διετέλεσαν και εκτέλεσαν με επιτυχία – κατά γενική ομολογία και με την έγκριση
της δικής μας εσωτερικής «Βουλής» με ψηφοφορία – περισσότερες από δύο θητείες.
Όλα αυτά με
την προϋπόθεση βέβαια ότι θα προκύψει η απόφαση να μετατραπούμε σε επίσημο πολιτικό φορέα και να κινηθούμε σε οργανωμένες εσωτερικές αρχαιρεσίες και εκλογές, αλλά
θα πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτός δεν είναι αυτοσκοπός, αφού το κίνημα μας
είναι γνήσια λαϊκό-επαναστατικό και η δράση μας εστιάζεται κυρίως στην
επαναφορά της Δημοκρατίας και στην πολιτική-κοινωνική απελευθέρωση της χώρας
κάτι που μπορεί να συμβεί χωρίς απαραίτητα κάποια τυπική νομιμοποίηση μας.
- Μήπως ο Αρχέστρατος ή ο Εφιάλτης Σοφωνίδου ζήτησε κάποιο νομικό έγγραφο
από τον Άρειο Πάγο το 462 π.Χ για να ξεκινήσει την επανάσταση μαζί με τους
χιλιάδες Αθηναίους Δημοκράτες για την ανατροπή της Τυραννικής Ολιγαρχίας, που άλλωστε είχαν
επιβάλλει οι ίδιοι οι Αρεοπαγίτες και μέρος της ντόπιας πλουτοκρατίας;
- Μήπως ο Θ. Κολοκοτρώνης και οι άλλοι αγωνιστές του '21 ζήτησαν την έγκριση του Οθωμανού Σουλτάνου και φιρμάνι για να ξεκινήσουν τον
εθνικό-απελευθερωτικό αγώνα;
Το ποιο
πιθανό λοιπόν είναι να παραμείνουμε ένα αυθόρμητο, ελεύθερο και ανεξάρτητο
κίνημα πανελλήνιας εμβέλειας που θα λειτουργεί χωρίς αρχηγούς και χωρίς απαραίτητα
εγγεγραμμένα μέλη, με κατά τόπους αυτό-οργανωτικές δημοκρατικές ομάδες που θα
διακρίνονται σε Συνοικίες, Κοινότητες ή Δήμους – αναλόγως του αριθμού μελών
τους – και που θα δρουν με συντονισμένες ή και αυτόνομες ενέργειες και με μια αρμονική δομή που θα θυμίζει το ευρύτερο αστρικό περιβάλλον μας (ενδεικτικά αναφέρουμε τον Γαλαξία μας) και πάντως όχι
τις νεοταξικές πυραμιδικές δομές.
Οι όποιες
μελλοντικές εσωτερικές εξελίξεις στο κίνημα πάντως θα καθοριστούν από το σύνολο
των ισότιμων μελών μας.
Κανένας
ιδιοκτήτης λοιπόν, καμία διάσημη πολιτική οικογένεια ως επικεφαλής, κανένας
πάτρωνας και "χορηγός" στο ανοιχτό κίνημα της αληθινής Δημοκρατίας, αλλά όλοι οι
πολίτες/μέλη είναι παράλληλα οι φορείς, οι λειτουργοί και οι κοινωνοί του!
Σημείωση: Η επανάσταση μας έχει ήδη ξεκινήσει με την συλλογική προσπάθεια αφύπνισης του ελληνικού λαού. Η όποια πιθανή μελλοντική εξέλιξη της επανάστασής μας δεν θα πραγματοποιηθεί με βιαιοπραγίες και όπλα αλλά με οργανωμένες παλλαϊκές ενέργειες και με εφαρμογή της γνωστής μεθόδου της «Παθητικής Αντίστασης». Ασφαλώς αν τα μέλη μας δεχτούν απρόκλητη βίαια επίθεση από πολιτικούς εχθρούς ή από κρατικές δυνάμεις καταστολής τότε θα έχουν το νόμιμο δικαίωμα της αυτοάμυνας.
Α. Παραθέτουμε τις γενικές αρχές της αληθινής δημοκρατίας:
1) Ισονομία
[σ.σ. Ο Νόμος ισχύει για όλους τους νόμιμους κατοίκους της χώρας καθώς και για όλους όσους παρευρίσκονται - για διάφορους λόγους - εντός αυτής και εφαρμόζεται χωρίς καμία διάκριση (τα Συνταγματικά δικαιώματα αφορούν μόνο τους νόμιμους κατοίκους]
2) Ισηγορία
[σ.σ. Κατοχυρώνεται η ελευθερία του προφορικού και γραπτού λόγου για όλους τους κατοίκους της χώρας όμως δικαίωμα κατάθεσης επίσημης πρότασης στα αρμόδια θεσμικά όργανα έχουν μόνον οι Πολίτες και οι Ισότιμοι, στα οποία θεσμικά όργανα άλλωστε δικαιωματικά συμμετέχουν]
3) Ισοπολιτεία
[σ.σ. Κατοχυρώνεται η κοινωνική ισότητα ωστόσο η πολιτική διάκριση είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία της δημοκρατίας. Πολιτικό δικαίωμα για συμμετοχή στα κοινά έχουν μόνον οι Έλληνες Πολίτες και οι αλλόφυλοι-αλλοεθνείς Ισότιμοι, όπως ορίζεται από τους νόμους]
4) Αξιοκρατία
[σ.σ. Η δημοκρατική πολιτεία προκρίνει την αξιοκρατία που είναι απαραίτητος παράγοντας ανάπτυξης και κοινωνικής δικαιοσύνης]
5) Διαφάνεια
[σ.σ. Η πλήρης διαφάνεια σε όλους σχεδόν τους πολιτειακούς τομείς αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της δημοκρατίας]
6) Πλειοψηφία
[σ.σ. Η αρχή της πλειοψηφίας στις διαδικασίες εκλογών ή συλλογικών αποφάσεων των Πολιτών και Ισοτίμων καθώς και των πολιτικών εκπροσώπων των, είναι μια βασική αρχή της δημοκρατίας]
7) Λογοδοσία
[σ.σ. Η επίσημη καταγραφή και αποτίμηση του έργου των αξιωματούχων και των πολιτών που συμμετείχαν σε θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας]
8) Ανάκληση
[σ.σ. Η άμεση αναστολή των καθηκόντων των αξιωματούχων ή και πολιτών που συμμετέχουν σε θεσμοθετημένα όργανα της πολιτείας σε ειδικές περιπτώσεις κατηγοριών για πιθανά σοβαρά αδικήματα. Η Ανάκληση μπορεί να είναι προσωρινή ή μόνιμη, αναλόγως της αποφάσεως των αρμόδιων δικαστηρίων]
9) Απέλαση
[σ.σ. Η Απέλαση αφορά την μακρόχρονη ή ισόβια εκδίωξη όσων αλλοδαπών παρανόμησαν στην χώρα μας σε βαθμό κακουργήματος καθώς και αυτών που εισήλθαν παράνομα εντός αυτής ή και όσων ιθαγενών καταδικάστηκαν για προδοσία κατά της χώρας μας. (Ασφαλώς προ της απελάσεως θα πρέπει να εκτίεται η ανάλογη ποινή εγκλεισμού σε σωφρονιστικό ίδρυμα που αποφασίζεται από αρμόδιο δικαστήριο)]
10) Κλήρωση
[σ.σ. Η κλήρωση πολιτών σε διάφορα θεσμικά όργανα ή λειτουργίες της Πολιτείας (Βουλή,
Διοικητικά Δικαστήρια, Ελεγκτικές επιτροπές κ.α.), είναι βασικό χαρακτηριστικό
της δημοκρατίας σε συνάρτηση με τους καθορισμένους όρους και προϋποθέσεις]
11) Περιοδικότητα θητειών
[σ.σ. Ως περιοδικότητα ορίζεται η προκαθορισμένη και συνήθως σύντομη διάρκεια θητείας σε θεσμοθετημένους οργανισμούς και λειτουργίες της δημοκρατικής πολιτείας]
12) Διάκριση Βασικών Εξουσιών
[σ.σ. Η σαφής διάκριση των τριών βασικών εξουσιών είναι ακρογωνιαίος λίθος για την Δημοκρατία. Οι τρεις βασικές εξουσίες ή λειτουργίες (Δικαστική, Νομοθετική, Εκτελεστική), θα πρέπει αφενός μεν να είναι ανεξάρτητες, αφετέρου δε σε αυτές θα πρέπει να συμμετέχουν οι πολίτες και οι ισότιμοι]
Β. Παραθέτουμε τους βασικούς Άξονες της αληθινής δημοκρατίας:
Άξονες
1) Ευσέβεια
[σ.σ. Η ευσέβεια προς τον Τριαδικό Θεό, την Παναγία Τριάς της Ελληνορθοδοξίας είναι πρωτεύων άξονας της γνήσιας ελληνικής δημοκρατίας. Διαχρονικά ήταν παγιωμένη η ευσέβεια της Ελληνικής Πολιτείας και των πολιτών προς το Θείον. Ασφαλώς ισχύει η ανεξιθρησκεία, αλλά η ασέβεια κατά των ιερών και οσίων του ελληνισμού απαγορεύεται και τιμωρείται με ανάλογες ποινές, όπως νόμοι ορίζουν. Ποινές θα ισχύουν και για όσους κατοίκους της χώρας μας ασεβούν κατά συμβόλων και ιερών άλλων αναγνωρισμένων θρησκειών.
2) Ευνομία
[σ.σ. Οι νόμοι γενικότερα θα πρέπει να συμπληρώνουν το Σύνταγμα ενώ παράλληλα θα πρέπει να είναι δίκαιοι και ωφέλιμοι για την κοινωνία και την χώρα]
3) Ανεξαρτησία
[σ.σ. Αναφερόμαστε στην πολιτική βούληση για εθνική κυριαρχία που είναι βασικός άξονας για την εφαρμογή της αληθινής δημοκρατίας και την υλοποίηση των εθνικών και κοινωνικών στόχων]
4. Υγεία
[σ.σ. Προτεραιότητα δίδεται στην αναβάθμιση του δωρεάν εθνικού συστήματος υγείας καθώς και σε άλλους τομείς που διασφαλίζουν την υγεία των κατοίκων όπως ο έλεγχος των αγροτικών-κτηνοτροφικών αγαθών και των παραγωγικών μεθόδων, των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας και των αλιευτικών αγαθών, των τυποποιημένων τροφίμων, φαρμάκων, καλλυντικών, καθαριστικών κτλ]
5. Ευημερία
[σ.σ. Η ευημερία των κατοίκων είναι ένας άξονας που επικεντρώνεται κυρίως στους εργασιακούς και εισοδηματικούς τομείς. Ασφαλώς η γενικότερη ευημερία εξαρτάται από περισσότερους παράγοντες οι οποίοι καλύπτονται και από άλλους άξονες όπως η υγεία, η ελευθερία, η ευνομία, η ασφάλεια κ.α.]
6. Παιδεία
[σ.σ. Η αναβάθμιση της παιδείας με στόχο όχι μόνον την εξειδίκευση αλλά και την επιμόρφωση των κατοίκων. Έμφαση θα δοθεί σε πολλούς μαθησιακούς τομείς, μεταξύ άλλων στην εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, στην αγωγή του πολίτη άρα και στην αξία αλλά και στην σωστή λειτουργία της δημοκρατίας. Επιπλέον στον άξονα της παιδείας θα προστεθεί και ο εκπαιδευτικός τομέας της δια βίου μάθησης]
7. Ελευθερία
[σ.σ. Η ελευθερία, ατομική και κοινωνική, είναι βασικός δημοκρατικός άξονας αρκεί αυτή να μην μεταλλάσσεται σε ασυδοσία. Γενικότερα η ατομική και κοινωνική ελευθερία εκτείνεται εντός των πλαισίων των νόμων που εγκρίνονται από την πλειοψηφία των Πολιτών και Ισοτίμων]
8. Φιλοσοφία
[σ.σ. Η γενικότερη φιλοσοφική θεώρηση για θέματα που αφορούν την πολιτειακή διοίκηση, τους νόμους, την εθνική στρατηγική, την κοινωνία, την δόμηση, το περιβάλλον κ.α.]
9. Ιστορία
[σ.σ. Η μελέτη και η γνώση της ιστορίας αποτελεί μια καλή βάση για την αποφυγή λαθών, για επιτυχίες του παρόντος και του μέλλοντος, για την δίκαιη διευθέτηση διακρατικών διαφορών αλλά και για την επίλυση ζητημάτων του διεθνούς δικαίου]
10. Δημιουργία
[σ.σ. Αυτός ο άξονας αφορά την στοχευμένη προώθηση μιας γενικότερης κρατικής και ατομικής ή συλλογικής δημιουργικότητας αλλά και παραγωγικότητας σε διάφορους τομείς όπως ο Πολιτιστικός-Καλλιτεχνικός, ο Αρχιτεκτονικός, ο Βιομηχανικός-Τεχνολογικός κ.α.]
11. Φιλοπατρία
[σ.σ. Η φιλοπατρία αποτελεί βασικό άξονα για την ομαλή λειτουργία της αληθινής δημοκρατίας. Εξετάζοντας το ζήτημα από την ηθική του διάσταση δεν είναι πρέπων ένας κάτοικος της χώρας να προαχθεί σε Πολίτη ή Ισότιμο εάν δεν αισθάνεται φιλόπατρις, ούτε και είναι έντιμο από την πλευρά του να αιτηθεί αυτήν την πολιτική προαγωγή. Σε κάθε περίπτωση πάντως θα πρέπει να υπάρχει νομική πρόβλεψη για στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων για όποιον πολίτη ή ισότιμο αποδεδειγμένα ενεργεί εις βάρος της χώρας και του κοινού οφέλους]
12. Προστασία
[σ.σ. Η ασφάλεια των κατοίκων της χώρας έναντι κακοποιών, ακραίων καιρικών φαινομένων ή εχθρικών στρατευμάτων αποτελεί προτεραιότητα της αληθινής δημοκρατίας οπότε θα δοθεί έμφαση στον εξοπλισμό, την στελέχωση και την εκπαίδευση των λειτουργιών των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και στην σύσταση πολιτοφυλακών με μια γενική εκπαίδευση για την παροχή πρώτων βοηθειών κατόπιν ανθρωπιστικών καταστροφών από ακραία καιρικά φαινόμενα ή αντιμετώπιση πιθανού οργανωμένου εσωτερικού πολέμου από αλλοεθνείς ή και αλλόθρησκους εχθρούς κ.α.]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η ιστοσελίδα μας δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο, ωστόσο δεν υιοθετούμε απαραιτήτως τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με βαρύτατες ύβρεις (προς πάσα κατεύθυνση), θα διαγράφονται.